Фейсбук променя алгоритъма си

Фейсбук проучва кои от потребителите са най-близки помежду си като открива съвпадения, като например: с кого сте отбелязани на снимки, с кого най-често сте имали взаимоотношения, харесвали сте едни и същи постове и сте посещавали едни и същи места, а и много други. По този начин, ако разпознае тези сигнали за приятелството между потребители , може да е сигурно, че това са близките приятели на потребителя, от които той би се интересувал и би искал да види най-много. Вече ще виждаме все по-малко общото съдържание на страниците и на контактите ни и все повече от близките ни приятели.
За полезно съдържание, Фейсбук провежда проучвания чрез потока на новини, за да разбере за кои линкове потребителите са определили като най-добри за запълване на времето си. След това Фейсбук открива кои споделени връзки, кои издатели и колко ангажираност са получили постовете, и го свързва с резултатите от проучването. По този начин може да се определи, че ако даде на публикация има подобен стил и ниво на ангажираност, то вероятно ще бъде полезна и трябва да се позиционира по-високо във новинарския ни поток.
Промяната е в съответствие с последните коментари на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, които заявява, че целта на Facebook не е прекараното време като цяло, а смислено прекарано време със съдържание, което ни е приятно.